Hohe Wand

Pro jednu z prvních letošních skalních akcí jsme si vybrali rakouskou lokalitu Hohe Wand. Na své si tu přijdou především milovníci vícedélkového lezení. Aje jsou zde i velmi pěkné oblasti se sportovkama. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Přímo pod skalním bradlem je malinký, ale velmi příjemný kemp se vším co člověk potřebuje. V teepeečku je kupříkladu sprcha s teplou vodou:) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Hohe Wand je dlouhé vápencové skalní bradlo, kde jsou cesty i přes 200 m dlouhé. Je zde také množství ferrat a oblast je také velmi oblíbená u paraglidistů. V centrální části se nachází vyhlídková plošina "Sky walk" postavená do prostoru nad nejeexponovanější částí stěny. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko První den hlásí pěkné počasí a my se vydáváme na nenáročnou vícedélku Tirolersteig Mixtüre (5+). : rakousko, miguel, lezení, hohe wand, fenek Bota pod nástupem tu už nějakou dobu leží. Snad ji tu jen někdo zapomněl:) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
Skalní věžička v úvodní části. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko A pak už lezení většinou v obtížnosti 3 - 4. Pětkových úseků bylo opravdu jen pár. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Pohled do širokého údolí byl parádní. : rakousko, miguel, lezení, hohe wand, fenek 150501-hohewand-VKUB-044 : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko 150501-hohewand-VKUB-046 : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
Jedna z pětkových pasáží. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko 150501-hohewand-VKUB-054 : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko O odpočinková místa tu nebyla nouze. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Nejtěžší část byla až v úplném závěru. Vyhazující spárka. Obtížnost zhruba 6. Ale byl to jen takový 10m bonbónek v úplném závěru, který šel navíc obejít chodeckým terénem, pokud by si na to někdo netroufal. Celkové hodnocení cesty - na úvod dobrá, ale obtížnostně nic extra, občas víc turistika než lezení:) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko 150501-hohewand-VKUB-080 : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
Topo cesty Tirolersteig Mixtüre. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko A už jsme nahoře. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Musíme se přiblížit ke skywalku, u kterého je sestupovka. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Cestou ke skywalku. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko A když už jsme tu, jdeme se taky podívat. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
150501-hohewand-VKUB-115 : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Expozice opravdu parádní, pro někoho, kdo trpí závratí to asi nebude.. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Cestou dolů se nám do cesty staví nějací místní kozorožci. Je jich tu spousta a potkáváme je nahoře pravidelně i další den. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko 150501-hohewand-VKUB-138 : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Pár desítek metrů pod skywalkem u sestupové cesty je sportovní sektor ÖTK Klettergarten. Tady ještě vylezeme pár cest a pak už mažeme dolů do kempu. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
Vyhlížíme plány na zítra. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Druhý den se dosti zhoršilo počasí, ráno hustě pršelo a vyhlídky nebyly moc příznivé. Na vícedélky to dnes nebylo a tak jsme se rozhodli obhlídnout další sportovní sektor. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Přístup k němu byl lehce komplikovaný... : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Ale našli jsme, a za občasného drobného deště nalezli do pár cest, které opravdu stály za to! : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko V průvodci byly jen nějaké pětky a šestky a zbytek jsme lezli naslepo a dohadovali se o klasifikaci:) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
Miguel měl vždycky nějakou dobrou radu po ruce:) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Vlado v neznámé cestě zhruba za 7-. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko 150502-hohewand-VKUB-186 : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Cesta vedle cca 6+. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko 150502-hohewand-VKUB-236 : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
Tu co vypadala jako největší výzva jsme si nechali až na závěr. Trochu se to sypalo, pár těžších kroků přes břicho a bylo vyhráno. Odhadem 7+. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Vaříme zaslouženou večeři. Fenek se staral o pitný režim všech zúčastněných:) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Počasí se ani další ráno nelepší, v noci i nad ránem opět pršelo. Ale risknem to a podíváme se zase do stěny. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Vybrali jsme cestu Smoky Joki 6-, vedoucí z pravé strany pod skywalkem. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Nástup jednoduchý. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
150503-hohewand-VKUB-293 : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Místy opět až moc jednoduchý... : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Barevné linie v údolí.. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Začíná se přitvrzovat. Konečně lezení:) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Miguel na štandu.Nad ním už se lehké lezení mění v lezení regulérní. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
Cajk. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Důkazem těžšího lezení jsou chybějící fotky:) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Máme za sebou pěknou šestkovou délku. S báglama na zádech dá i tato obtížnost slušně zabrat. Miguel by měl nyní traverzovat doleva, to se mu ale nezdá, a tak pokračuje rovně. Tam ale naráží na sedmičkové lezení a to se mu taky nezdá, tak zase couvá a předává mi štafetový kolík. : rakousko, miguel, lezení, hohe wand, fenek Vedle nás se leze, a taky lítá. Občas paragáni lížou skálu tak těsně, že si skoro můžem dát placáka.. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko No ten sedmičkový úsek (traverzující spára, nohy na kluzáka), jsem nějak přebrousil a vydal se do předposlední šestkové délky. Teď už samozřejmě nelezeme cestu Smoky Joki, ale pokračujeme volně cestou Sonnenuhr pfeiler (7). Vápno krásně drží, lezení je tady fakt skvělé!
A takhle nějak to vypadalo naživo:) Skywalk na dosah. Jsme tam! Nakonec počasí vydrželo a lezení bylo parádní. Takže spokojenost:) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Ale dalo to zabrat. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Nákres výstupových cest. Nastoupili jsme do červené Smoki Joky, v místě křížení jsme pokračovali po modré cestou Sonnenuhr pfeiler. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko
A ještě oficiální topo obou cest, které jsme zkombinovali. : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko Tak nasedat a jedem, určitě tu nejsme naposledy;-) : fenek, hohe wand, lezení, miguel, rakousko