Polana

Jednoho pozdně podzimního týdne jsme s rodiči a bráchou vyjeli na krátkou dovolenou na slovenskou Polanu. : dovolená, polana, sihla Po cestě jsme viděli spoustu zajímavých "úkazů":) : dovolená, polana, sihla Např. tento zubem času poznamenaný památník zemřelých parašutistů. : dovolená, polana, sihla Ubytovali jsme se ve vesnici Sihla, resp. v její přilehlé osadě Sedmák. Taťka měl již z minulých návštěv mapy dobře prostudované a tak jsme se těšili, až konečně vyrazíme ven. : dovolená, polana, sihla První den počasí nebylo zrovna přívětivé a tak jsme se rozhodli vyrazit do nedalekého Dobročského pralesa. : dovolená, polana, sihla
131030-polana-VKUB-037 : dovolená, polana, sihla Mlha dodává výletu tu správnou atmosféru. : dovolená, polana, sihla Dobročský prales je Národní přírodní rezervací a jedním z prvních chráněných území na Slovensku. Jeho ochrana začala v roce 1913. : dovolená, polana, sihla Krom staletých rostoucích či padlých velikánů vytváří prales ideální prostředí pro spoustu zvířat, včetně velkých šelem. Hned zkraje jsme narazili na vlčí trus, jak nám později potvrdil jeden místní polovník. : dovolená, polana, sihla O kousek dál už jsme míjeli medvědí stopy...Tady nebylo pochyb. : dovolená, polana, sihla
O pár set metrů dál vidíme další pobytové znaky medvěda - drápance na kmeni smrku, kterými si značí teritorium. : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-078 : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-063 : dovolená, polana, sihla Listovní napichovačka. : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-080 : dovolená, polana, sihla
Miluju evropské pralesy! : dovolená, polana, sihla Další medvědí "stopy":) : dovolená, polana, sihla "Kazatelen" bylo v lese víc než dost... : dovolená, polana, sihla I za hranicí pralesa byla krajina kouzelná. : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-117 : dovolená, polana, sihla
Svačinka na hranici. : dovolená, polana, sihla A opět se noříme do centa. Prales je pralesem a proto cesta není cestou...A tak to má být* : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-134 : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-137 : dovolená, polana, sihla Tady asi stával taky pěkný macík. : dovolená, polana, sihla
131030-polana-VKUB-154 : dovolená, polana, sihla Už jsme viděli medvědí stopy, drápance, chlupy a zbývalo už jen potkat medvědí trus. I ten jsme si nakonec odškrtli:) : dovolená, polana, sihla Naše osada leží kousek za touto krásnou loukou. : dovolená, polana, sihla [Group 3]-131030-polana-VKUB-163 131030-polana-VKUB-166-4 images : dovolená, polana, sihla Odpoledne se ještě jedeme podívat na nedaleký starý hřbitov. U něj potkáváme místního "honáka":) : dovolená, polana, sihla
Hřbitůvek se nachází ve svahu hned za tímto polozámkem, či jak to nazvat. Všechny místní domy (asi 4) jsou opuštěné... : dovolená, polana, sihla Proč lidé tyto chalupy opustili nám není známo... : dovolená, polana, sihla Stejně jako tento honosný dům. Říká se, že v něm straší, protože leží částečně na pozemku hřbitova... : dovolená, polana, sihla Před vstupem na hřbitov si ještě můžete odskočit.. : dovolená, polana, sihla Myslím, že tady se neodpočívá šopatně. : dovolená, polana, sihla
Kytičky tu rostou samy, žádné kupované věnce. : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-219 : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-225 : dovolená, polana, sihla Padáčky na protější stráni. : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-253 : dovolená, polana, sihla
Kde jen tohle mamka vzala? : dovolená, polana, sihla Přestože teploty nesahaly příliš nad nulu, našli jsme i tohoto krasavce. : dovolená, polana, sihla Následně jsme se vydali prohlédnout si nedalekou osadu dřevěných chalup. : dovolená, polana, sihla Některé jsou staré, jiné opravené a některé zcela nové. : dovolená, polana, sihla Docela působivá podívaná, takový živý skanzen.. : dovolená, polana, sihla
131030-polana-VKUB-276 : dovolená, polana, sihla 131030-polana-VKUB-278 : dovolená, polana, sihla Vracíme se při západu sluníčka... : dovolená, polana, sihla Na této louce vlevo stojí "naše" chata. No není to tu krásné? : sihla, polana, dovolená 131030-polana-VKUB-291 : dovolená, polana, sihla
Dráty - největší nepřítel fotografa:) : dovolená, polana, sihla Další den se budíme do krásného rána a tak se těšíme na pořádný výlet! : dovolená, polana, sihla Chceme dojít po hřebeni na asi 10 km vzdálené Zák'luky. : dovolená, polana, sihla Cesta vede střídavě lesem a rozlehlými planinami. : dovolená, polana, sihla [Group 1]-131031-polana-VKUB-340 131031-polana-VKUB-341-2 images : dovolená, polana, sihla
V druhé půlce hřebene už les ustupuje a jde se stále po krásných otevřených loukách s mohutnými solitéry. : dovolená, polana, sihla A také se otevírají výhledy na Vysoké Tatry, které se tyčí v dáli jako dračí hřbet. : dovolená, polana, sihla Na obzoru už jde vidět nejvyšší bod těchto planin a náš cíl - Zák'luky. : dovolená, polana, sihla Je odtud dokonalý 360° výhled. Přímo před námi je kompletní hřeben Nízkých Tater. : dovolená, polana, sihla Chopok jako na dlani. : dovolená, polana, sihla
Hřeben Nízkých Tater je neskutečné dlouhý. Proto je málo míst, ze kterých jde vidět úplně celý. Zákľuky tento pohled díky své strategické poloze přímo uprostřed poskytují. Úplně vpravo (už mimo fotku) je Králova Hoľa a zcela vlevo pak hřeben Prašivé. Přímo naproti Chopok a Ďumbier. : dovolená, polana, sihla Zpáteční cesta vedla zčásti barevným úbočím hřebene. : dovolená, polana, sihla A postupně schází až do Kamenisté doliny, kterou jsme následně stoupali zpět do Sihly. Zde jsme potkali místního polovníka a lesníka, se kterým jsme dali řeč a poslechli si klasické povídání o tom, jak jsou všechny šelmy přemnožené a ochranáři nedávají povolení k odstřelu:) : dovolená, polana, sihla V závěru údolí je ještě povšimnutíhodná chráněná památka meandy Kamenistého potoka. : dovolená, polana, sihla A za ní už začíná Sihla. : dovolená, polana, sihla
Vesnice s velkým V. : dovolená, polana, sihla Vůně sena a dřeva, štěkot psů, rozbité cesty... : dovolená, polana, sihla A samozřejmě místní putyka. Vevnitř moc pěkná. : dovolená, polana, sihla A takhle vypadá naše hacienda - ubytování u paní Giertlové (malá reklama, kterou si ona zaslouží:). : dovolená, polana, sihla Místní bábinka ide na omšu. : dovolená, polana, sihla
Nás čeká poslední den a poslední krátký výlet po okolí. : dovolená, polana, sihla Za vesnicí Lom nad Rimavicou se vypíná tatranský hřeben jako by to byly Himálaje. : dovolená, polana, sihla Počasí je opět nic moc, ale nám to nevadí. V přírodě je krásně vždycky. : dovolená, polana, sihla 131101-polana-VKUB-450 : dovolená, polana, sihla 131101-polana-VKUB-464 : dovolená, polana, sihla
131101-polana-VKUB-465 : dovolená, polana, sihla Jsme zpět ve vesnici Lom nad Rimavicou a čeká nás dlouhá cesta domů... : dovolená, polana, sihla Kde se opět potkáváme s těmi, které máme rádi:) Tak zas příště...;-) : dovolená, polana, sihla